Studentkortet utnämnd till Di Gasellföretag 2018!

Vi är oerhört stolta över att Studentkortet har utnämnts till Gasellföretag 2018. I den prestigefulla tillväxttävlingen utser Dagens Industri varje år Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag.

- Att bli utsedd till Gasellföretag är ett fint erkännande för samtliga medarbetare på Studentkortet som representerar den tillväxtresa vi påbörjade under 2014, säger Fredrik Grufvisare, VD på Studentkortet.

Syftet med DI Gasell är att hylla och lyfta fram Sveriges entreprenörer och företagare som vågar satsa för att driva tillväxt och inspirerar andra som goda förebilder.

​Studentkortet har hjälpt studenter att förenkla vardagen genom att förmedla förmånliga och exklusiva rabatterbjudanden, sedan 1995. Vi når ungefär 1 miljon studenter på Universitet, Högskola, Komvux, Yrkeshögskola och Gymnasium varje år, varav cirka 600 000 av dessa är aktiva medlemmar i Studentkortet.

- Jag är otroligt stolt över alla de som under denna tid gjort detta möjligt. Stort tack till både medarbetare och kunder som tillsammans bidragit till att Studentkortet utsetts till Gasellföretag 2018. Säger Fredrik Grufvisare, VD Studentkortet.

Fredrik Grufvisare, VD Studentkortet
fredrik.grufvisare@studentkortet.se, Tel: 073-0460066

Studentkortet i Sverige AB förmedlar studentrabatter och erbjuder direkta kommunikationskanaler mot Sveriges gymnasie- och universitetsstudenter. Företaget grundades av Sveriges Förenade Studentkårer 1995 och har sedan starten varit ett självklart inslag i studentsammanhang.