Förlagens vidgade roll tydlig under Bokmässan

Vad är en författare? Vad är en bok? Vad gör ett förlag? Rollerna förändras och den nya synen på att förmedla ett innehåll innehåller många fler aspekter idag än för bara några år sedan.

Vid Bokmässan i Göteborg har det traditionella varit att förlag och författare presenterar sin utgivning. Idag är förlagen medieföretag som tillför allt det som ett förlag tidigare gjort men uppdraget är mer mångfacetterat än så. Ett exempel är Studentlitteratur som erbjuder kurser och utbildningar som vänder sig till ledare och lärare inom förskola och skola som vill arbeta fokuserat med sin kompetensutveckling. Detta utöver de böcker och digitala produkter och informationstjänster som också vänder sig till målgruppen.

- Vi är starka på att leverera innehåll med hög kvalitet och gör det även med vårt utbud av kurser och utbildningar, vi vill vara en heltäckande partner, fastslår Johan Ohlson som är Produktchef kompetensutveckling förskola och skola på Studentlitteratur.

Flera av de populära kursledarna finns på plats vid Bokmässans seminarier på Molnet och Skolspåret.

För ytterligare kommentarer:

Johan Ohlson, Produktchef kompetensutveckling förskola och skola
Tel:  046-31 21 18, e-post: johan.ohlson@studentlitteratur.se

Vi är starka på att leverera innehåll med hög kvalitet och gör det även med vårt utbud av kurser och utbildningar, vi vill vara en heltäckande partner.
Johan Ohlson, Produktchef kompetensutveckling förskola och skola