Nyheter inom Medicin

Nedan presenterar vi en av våra senast utgivna böcker inom Medicin.

Har du frågor, kontakta förläggarna Annette Säfholm 046-31 21 53, annette.safholm@studentlitteratur.se. Vår förlagsassistent Susanne Borg-Törn, susanne.borgtorn@studentlitteratur.se förser dig gärna med recensionsexemplar. Högupplösta omslagsbilder kan du ladda ner på www.studentlitteratur.se/press, ange bokens ISBN.

Bennet, R – Eriksson, M (red.)

Infektioner hos barn

Barn är på många sätt annorlunda än vuxna. Diagnostik, behandling och
prevention av infektionssjukdomar behöver därför anpassas efter barnens
speciella situation och villkor. Infektioner hos barn beskriver dessa skillnader
och ger konkret vägledning till utredning och behandling, samtidigt som den ger fördjupad kunskap om etiologin. Infektioner hos barn är en unik och efterlängtad handbok skriven av läkare med stor erfarenhet av infektionsrelaterade sjukdomar hos barn.