Omförhandling av licensavtal

Studsvik har omförhandlat ett licensavtal, vilket kommer att ge en resultateffekt på ca 20 Mkr och en kassaflödeseffekt på ca 30 Mkr i Affärsområde Avfallsteknik under det fjärde kvartalet.

Camilla Hoflund, VD och koncernchef, 076-02 10 66

Studsvik erbjuder en rad avancerade tekniska tjänster till den globala kärnkraftsindustrin. Studsviks fokusområden är bränsle-och materialteknik, programvara för härdövervakning och bränsleoptimering samt tekniska lösningar för hantering, konditionering och volymreduktion av radioaktivt avfall. Företaget har över 70 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik har 520 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som Studsvik AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 december 2021 kl. 08:00 (CET).