Operativa uppdrag för styrelsemedlemmar avslutas

Den 30 april kommer Studsviks styrelsemedlem Agneta Nestenborg enligt plan avsluta det operativa uppdrag hon haft inom affärsområdet Bränsle- och materialteknik sedan november 2023. Hon efterträds den 1 maj av Niklas Lindberg, i rollen som operativt ansvarig för produktion inklusive projekt-leveranser och anläggningsdrift. Niklas kommer närmast från en roll som senior affärsutvecklare hos Novotech, och har under större delen av sin karriär arbetat i globala koncerner samt uppstartsbolag.

Vd och koncernchef Camilla Hoflund kvarstår i rollen som chef för affärsområdet Bränsle- och materialteknik.

Även styrelseordförande Jan Bardell avslutar sin operativa roll i och med årsstämman den 25 april. Han har sedan oktober 2023, utöver ordföranderollen, arbetat operativt på deltid med de förfrågningar Studsvik får kring möjligheten att bland annat bygga Små Modulära Reaktorer (SMR:er) på Studsviksområdet utanför Nyköping. Uppdraget avslutas därmed enligt plan.

Både Agneta och Jan fortsätter i sina roller som styrelsemedlem respektive styrelseordförande.

”Ett varmt tack till Jan och Agneta för deras operativa insatser, som de skött på ett imponerande sätt, parallellt med sina styrelseuppdrag. Det är värdefullt att ha dessa krafter arbetande för Studsvik!” säger Camilla Hoflund, vd och koncernchef för Studsvik.

Camilla Hoflund, Vd och koncernchef, 0760-02 10 66

Studsvik erbjuder en rad avancerade tekniska tjänster till den globala kärnkraftsindustrin. Studsviks fokusområden är bränsle- och materialteknik, programvara för härdövervakning och bränsle-optimering, avvecklling och strålskyddstjänster samt tekniska lösningar för hantering, konditionering och volymreduktion av radioaktivt avfall. Företaget har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik har 530 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som Studsvik AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl.08:30