Studsviks bokslutskommuniké för 2018

• Försäljningen under kvartalet uppgick till 187,6 (165,4) Mkr, vilket i lokala valutor innebar en ökning med 13,4 procent.
  • Rörelseresultatet för kvartalet uppgick till −0,3 (−35,7) Mkr. Jämförelsestörande poster ingår med 3,6 (14,9) Mkr.
  • Det fria kassaflödet under kvartalet uppgick till 29,4 (–30,6) Mkr.
Okt-dec
2087
Okt-dec
Helår
Helår
Försäljning, Mkr  187,6 165,4 726,1 704,8
Rörelseresultat, Mkr  0,3 35,7 33,5 –41,6
Resultat efter skatt, Mkr  6,4 30,0 8,7 –45,0
Fritt kassaflöde, Mkr 29,4 30,6 54,2 –84,2
Nettoskuld, Mkr 44,4 101,2 44,4 101,2
Nettoskuldsättningsgrad, % 14,0 35,1 14,0 35,1
Resultat per aktie efter skatt, kr 0,78 3,65 1,06 –5,47
Eget kapital per aktie, kr 38,47 35,09 38,47 35,09

Bokslutskommunikén presenteras vid en telefonkonferens idag kl 14:00, enligt separat utsänd inbjudan.

Hela bokslutskommunikén finns i bifogad fil.

För mer information vänligen kontakta:

Pål Jarness, CFO, 0155-22 10 09, eller

Camilla Hoflund, VD och koncernchef, 0155-22 10 66

Studsvik erbjuder en rad avancerade tekniska tjänster till den globala kärnkraftsindustrin. Studsviks fokusområden är bränsle-och materialteknik, programvara för härdövervakning och bränsleoptimering samt konsulttjänster inom avfallshantering, avveckling, NORM och lösningar för slutförvar. Företaget har över 70 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik har 600 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som Studsvik AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 14 februari 2019 kl.13:00 (CEST).