Studsviks delårsrapport andra kvartalet 2024

• Rörelseresultatet för koncernen uppgår för halvåret till 25,7 Mkr jämfört med 21,9 Mkr föregående år.
  • Studsvik ingick avtal om att förvärva samtliga aktier i Extrem Borr och Sågteknik SP AB, med tillträde den 1 juli 2024.
  • Affärsområdet Avfallsteknik tecknade under kvartalet ett strategiskt samarbetsavtal med Uniper, en internationell energikoncern med verksamhet i mer än 40 länder.

Delårsrapporten presenteras vid en telefonkonferens idag kl 13:00, enligt separat utsänd inbjudan.

Hela delårsrapporten finns i bifogad fil.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Teske, ekonomidirektör, tfn 076 496 60 41

Studsvik erbjuder en rad avancerade tekniska tjänster till den globala kärnkraftsindustrin. Studsviks fokusområden är bränsle- och materialteknik, programvara för härdövervakning och bränsle-optimering, avvecklling och strålskyddstjänster samt tekniska lösningar för hantering, konditionering och volymreduktion av radioaktivt avfall. Företaget har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Studsvik har 530 anställda i 7 länder och företagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som Studsvik AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 juli 2024 kl.10:30.