• Studsvik/

Inbjudan till telefonkonferens angående Studsviks bildande av samägt bolag för bearbetning av federalt nukleärt avfall i USA Studsvik AB bildar ett bolag i USA tillsammans med Washington Group International Inc. för bearbetning av federalt nukleärt avfall på den s k DOE-marknaden. Genom det nya bolaget får Studsvik tillgång till marknaden för s k federalt avfall som enligt officiella bedömningar har ett totalt värde på 150 - 300 miljarder dollar över en period på 20 - 30 år. Omsättningen i det nya bolaget bedöms uppgå till 100 miljoner dollar inom en tre- till femårsperiod. Överenskommelsen och det nya bolagets verksamhet presenteras vid en telefonkonferens idag kl 11:00. Vänligen ring 08-598 067 45. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00480/wkr0002.pdf