Matteakuten fortsätter hjälpa gymnasieelever att nå sina mål i matematik!

Report this content

Under helgerna vecka 19 och 20 kommer hundratals gymnasieelever från hela Stockholms län till Norra Reals gymnasium för att utanför skoltid förbereda sig inför de kommande nationella proven i matematik.

Att ungdomars matematikkunskaper blivit allt sämre är känt sedan länge, men de elever som samlas på Norra Real har bestämt sig för att trotsa statistiken. Med stöd av universitetsstudenter arbetar de under två dagar för att läsa matte och förbereda sig för de nationella proven som genomförs strax före sommarlovet.

Som ett av branschens äldsta företag inom privatundervisning och läxhjälp har vi en väl beprövad metodik som i kombination med våra duktiga lärare borgar för hög kvalitet i undervisningen. Matteakuten har genomförts sedan 2004 och har på senare tid upplevt en kraftig ökning av intresset för att läsa matematik på helgerna.

Vi tror på individanpassad undervisning i mindre grupper, eftersom alla elever är olika och har olika sätt att lära. Ofta är det svårt för skolan att hitta de rätta resurserna och sätta av den tid som den enskilda elevens lärande kräver. Vi vet av erfarenhet att alla kan lära sig matematik och att alla kan klara de nationella proven – med rätt hjälp.

På Matteakuten kombinerar vi drivna högskolestudenter som brinner för att undervisa med gymnasieungdomar som vill ha stöd för att nå sina mål med det nationella provet. Erfarenheten visar att helgkurserna med Matteakuten hjälper ungdomar att lyfta sina resultat och nå sina mål.

”Det är oerhört inspirerande att se så många elever arbeta tillsammans med våra Studybuddys för att förstå formler, ekvationer, algebra och logaritmer. Som VD för Matteakuten Studybuddy är det på helger som dessa som jag inser hur fantastiskt mitt jobb är!” säger Richard Åvall, VD för Matteakuten Studybuddy och behörig gymnasielärare.

Vill ni komma och träffa våra elever och diskutera vår syn på matematikundervisning är ni varmt välkomna att göra det. Vi befinner oss på Norra Reals Gymnasium kl. 9-16 lördag-söndag vecka 19 och 20.