Sturegallerian: Fortsatt förvandling av Sturegallerian – landets största MQ-butik

Report this content

Arbetet med att förvandla Sturegallerian till Stockholms mest slagkraftiga shoppingupplevelse fortsätter. MQ har tecknat avtal om att hyra butikslokal i Sturegallerian. Butiksytan är 1 000 kvm. Inflyttning sker till hösten. Entrén till den nya butiken sker via en rulltrappa som börjar vid ljusgården i hjärtat av Sturegallerian och som leder upp till andra plan där kontorslokaler omvandlas till högklassiga butiksytor.

– Vår nya butik kommer vara den största och mest spännande som vi har i landet, säger Pelle Bengtsson på MQ. Vårt beslut att lägga vår ”flagship store” i Sturegallerian grundas på den spännande blandningen av butiker och ny design som Sturegallerian erbjuder. Vi ser fram emot att få välkomna alla kunder till hösten. – Den nya butiken kommer att ha sex meters takhöjd och blir en attraktion i sig som ytterligare understryker Sturegallerians unika blandning av butiker, restauranger, bad och högklassiga moderna kontor, säger Bo Jansson, fastighetschef köpcentrum på Diligentia som äger Sturegallerian. I och med den fortlöpande omvandlingen av kontorsytor till nya butiksytor har Sturegallerian nu drygt 60 butiker och över 5 miljoner besökare per år. Dessutom planeras en ny entré genom Systembolagets tidigare butikslokal mot Grev Turegatan. I den nya delen kommer ytterligare ett tiotal detaljister som breddar och fördjupar Sturegallerians blandning av butiker att beredas plats. – Sturegallerian har en särpräglad och välkänd profil och vi kommer att fortsätta förnya kvarteret och utveckla varumärket, säger Claes Ericsson på Jones Lang LaSalle som förvaltar Sturegallerian. Den nya entrén kommer ytterligare att tydliggöra våra erbjudanden och inbjuda till spännande shoppingupplevelser för alla sinnen. Ägare till fastigheterna i Sturegallerian är Diligentia AB genom Sturegallerian Aktiebolag. Diligentia AB är en av de större privata fastighetsägarna i Sverige. Förvaltningen sköts av Jones Lang LaSalle.