Afrojack klar för Summerburst Stockholm

Stureplansgruppen Live presenterar stolt Afrojack; omnämnd som ”en global ikon, redo att erövra världen” av amerikanska The Hollywood Reporter.

Att den talangfulle artisten och producenten Afrojack är mångsidig råder det inga tvivel om.  Vare sig han skapar egna klubbhits eller remixar spår åt stjärnor som Beyoncé, Pitbull eller Madonna lyser hans kreativitet, som ofta slänger sig mellan olika genrer, igenom.

På sitt redan långa CV kan den 26-åriga holländaren skriva upp världshit efter världshit. Bland andra ”Run the World (Girls)” med Beyoncé, där han arbetade med produceringen samt ”Titanium” som han skrev och producerade tillsammans med David Guetta.

Afrojack är aktuell med nya singeln "Ten Feet Tall", vilken ser ut att bli ännu en i raden av hits. Under våren släpper Afrojack sitt nya album.

Sedan 2011 när han lanserade ”Take Over Control”, har den holländske dj:ns värld snurrat snabbt. Hans musik har toppat Beatports lista, han har som andra dj någonsin lämnat sitt handavtryck på Hollywood Walk of Fame och varit huvudakt på några av världens allra största festivaler; såsom Electric Daisy Carnival, Ultra Music Festival och Coachella. I sommar ser du honom på Gärdet - på Summerburst Stockholm!

Klara artister

Brennan Heart
Psyko Punkz
Zatox

Summerburst går av stapeln 30-31 maj 2014 på Nya Ullevi i Göteborg respektive 13-14 juni på Gärdet i Stockholm.

Biljetter till Summerburst 2014 finns till försäljning på Tickster.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad

Sandra Nordin, A.W.B.