Angående dagens mediarapportering

Lokaltidningen GT har i artiklar medvetet försökt få det att framstå som det finns ett samarbete mellan en strippklubb och Summerburst. Det är inte sant.

- Vi som arrangör har inget med dem att göra och ingen från strippklubbens håll har varit del av David Guettas framträdande på Summerburst i Göteborg. De personer som påstås stått på scenen har stått backstage, där artisternas gäster, vänner och medarbetare får stå. Ingen striptease har förekommit. Däremot styrker vi GT:s påstående om att det dansats, vilket ofta sker på konserter som dessa, säger Anders Boström, SPG Live.

Även på Got Event tar man avstånd från strippklubbens närvaro i lördags.

- Hela incidenten känns högst olycklig, inte minst eftersom den fått alldeles för stora proportioner och bidrar till att ytterligare marknadsföra någonting som vi tar starkt avstånd mot. Deras verksamhet ligger inte i linje med vare sig vår policy eller vår värdegrund, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

- Nu hoppas vi att frågan är utagerad en gång för alla så vi slipper ge klubben ännu mer uppmärksamhet, avslutar Anders Boström.

Övriga frågor

Per Gunne, Vice VD Stureplansgruppen. per.gunne@stureplansgruppen.se

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.