Arty klar för Summerburst 2013

Summerburst och Stureplansgruppen Live kan idag meddela att Arty spelar på Summerburst i både Stockholm och Göteborg.

Denna begåvade yngling från Ryssland släppte sin första produktion 2009 endast 19 år gammal. Med låtar som ”Gentle Touch”, ”Get On” och ”Flip Flop” fyllde han dansgolven och fångade snabbt alla stora DJs uppmärksamhet. 2010 fanns hans singel ”Bliss” med på låtlistan ”A State Of Trance” med Armin van Buuren och senare samma år kom Artys stora genombrott då Above & Beyond signade honom på Anjunabeats.

Framgången fortsatte; 2010 debuterade Arty på DJ Mag Top 100 lista som nummer 78 och 2012 klättrade han upp till nummer 25 på listan. Framstegen följde han upp med att 2011 nomineras i kategorin ”Best Breakthrough DJ” på IDMA och 2012 nominerades han två gånger i kategorin ”Best Trance” för sitt samarbete med Paul van Dyk; ”The Ocean” och ”This Must Be The Love” som han producerat tillsammans med BT och Nadia Ali.

I juni släpptes ”Open Space” på Anjunabeats, låten fick enormt genomslag i radio och samtidigt ett överväldigande stöd från David Guetta, Axwell, Tiësto, Hardwell, Thomas Gold och många fler. Denna unga talang spås gå hur långt som helst. Nu kommer alltså denna stigande stjärna till Summerburst både i Stockholm och i Göteborg.

Summerburst gör ett tvådagarsstopp i Göteborg den 7 och 8 juni för att helgen efter, den 14 och 15 juni, inta Stockholms Stadion. Sedan tidigare klara artister för Göteborg är Axwell, David Guetta, Steve Aoki, Otto Knows, Hardwell, Albin Myers, AN21 och W&W. I Stockholm spelar Steve Angello, Steve Aoki, Sebastian Ingrosso, Hardwell, Otto Knows, Albin Myers och W&W.

Biljetter till Summerburst Stockholm och Göteborg säljs via Tickster.se

Anders Boström, Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.