Aviciikonsert slutsåld på rekordtid – pre-sale för ny spelning pågår till kl. 13.00 idag

Aviciis spelning på Tele2 Arena, fredagen den 28 februari, såldes ut på 15 minuter på fredagsmorgonen. Nu släpper arrangören extrakonsert.

Den 28 februari 2014 intar en av världens i särklass största artister, Avicii, Tele2 Arena med sin världsturné Truetour. På fredagsmorgonen släpptes biljetterna och efter endast 15 minuter, med lång kötid, var spelningens 28.000 biljetter slutsålda.

Wow! På bara 15 minuter?! Det hade jag aldrig ens kunnat drömma om. Jag ser verkligen fram emot att spela i Stockholm igen - energin på hemmaplan är obeskrivlig. Vi ses i februari!”, hälsar Avicii.

Arrangören Stureplansgruppen Live kan nu glatt meddela att Avicii bestämt sig för att ge en ny spelning lördagen den 1 mars.

”Då trycket var så stort bokade vi snabbt upp ett ytterligare datum. Vi vill att alla fans ska få chansen att se Avicii på hemmaplan då det blir allt mer sällan han kommer hem till Sverige”, säger Anders Boström, festivalgeneral på Stureplansgruppen Live.

Pre-sale till den nya spelningen är redan igång och pågår till kl. 13.00 idag fredag den 25 oktober på http://www.ticnet.se/event/avicii-truetour-biljetter/296565

Ordinarie biljettsläpp till den extrainsatta konserten 1 mars är måndagen den 28 oktober kl. 09.00 på ticnet.se

Sandra Nordin

sandra@awb.se