Axwell kommer till Summerburst 2013 i Göteborg

Idag släpps biljetterna till Summerburst 2013 i Göteborg och samtidigt avslöjas den första huvudakten till festivalen i Göteborg.

Idag, torsdagen den 29 november, släpps biljetterna till Summerburst 2013 i Göteborg. Allra först ut i line upen för Göteborg är Axwell.

Axwell är en världens mest framgångsrika DJs, musikproducent, skivbolagsägare och en del av den kända gruppen Swedish House Mafia som i november gjorde tre utsålda spelningar på Friends Arena. 2011 nominerades han till en amerikansk Grammy för remixen av låten ”Sweet Disposition” av The Temper Trap. Bland hans andra alster finns låtar som ”Nothing But Love”, ”Open Your Heart” och ”What a Wonderful World”.

Summerburst kommer till Göteborg den 7-8 juni. Arena meddelas inom kort. Helgen efter, 14-15 juni, landar festivalen på den klassiska utomhusarenan Stockholm Stadion.

Fler artister i Summerbursts line up presenteras inom kort.

Biljetter till Summerburst säljs via Tickster.se

Anders Boström, Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.