Claptone till Dans Dakar

I veckan har Dans Dakar släppt flera artister till festivalen i augusti på Riddarholmen. Idag står det klart att även Claptone ansluter.

"Cream" av Claptone toppade både Beatport och Resident Advisor när den släpptes 2012. I den uppståndelse som följde turnérade Claptone jorden runt under ett år – 200 spelningar i 130 städer på 6 olika kontinenter.

Ytterligare genidrag som "No Eyes" och "‘Wrong" (även dessa toppade Beatport) plockades upp av alla överallt, till exempel hela sommaren på Ibiza samt i BBC Radio 1 av både Pete Tong och Annie Mac. Eleganta remixar har också levererats, bland annat åt Pet Shop Boys och The Magician, och förstås på George Morels klassiska housedänga "Let’s Groove".

Claptones debutalbum står för dörren. Hittills har förväntansfulla fans kunnat drömma sig bort till fantastiska deep house-låtar som "Ghost" och "United" – ännu en #1 på Beatport.

Vi har jublat sedan bokningen av Claptone till Dans Dakar bekräftades. Varsågoda! Upptäck "Cream" live på Riddarholmen, samt en radda lika fina låtar till.

Sedan tidigare är det klart att Skrillex, The Glitch Mob, Die Antwoord och The Jillionaire är klara för festivalen. Dans Dakar går av stapeln den 8-9 augusti 2014 på Riddarholmen i Stockholm.

Biljetter finns till försäljning på http://billetto.se/dansdakar2014

Ebba Lindqvist PR

brev@ebbalindqvist.se

Festivalchef

Karl Törnros

Mail: karl@monstera.se

Dans Dakar är en del av Stureplansgruppen Live. Stureplansgruppen Live grundades 2010 och ingår i upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.