David Guetta, Calvin Harris och Tiësto klara för Summerburst

Om en vecka släpps de allra första biljetterna till Summerburst 2014, men redan idag avslöjas de första akterna till festivalen.

På måndag den 9 december släpps biljetterna till Summerburst 2014 på Gärdet i Stockholm och Nya Ullevi i Göteborg. Redan idag avslöjar Stureplansgruppen Live flera akter som kommer spela på festivalen nästa sommar.

”I lördags, när vi arrangerade LIGHTS på Tele2 Arena, var det riktigt kul att se att den hårdare musiken verkligen är på uppgång. Att då redan från start kunna presentera R3hab, Showtek och Krewella samt giganter som David Guetta, Calvin Harris och Tiësto tycker vi känns helt fantastiskt! Krewella, som landar i Sverige för första gången tack vare Summerburst, ska köra ett DJ-set med livevokaler som kommer ta besökarna med storm!” säger Anders Boström, festivalgeneral på Stureplansgruppen Live.

SUMMERBURST STOCKHOLM

David Guetta
Guetta är en gigant inom dansmusik och en av världens främsta DJs och producenter. Guetta är känd som mannen bakom låtar som "The World is Mine", "Love is Gone", "Sexy Bitch" och naturligtvis den Grammybelönade monsterhiten "When Love Takes Over".
www.davidguetta.com

Calvin Harris
Calvin Harris är ett unikum inom dansmusik med en meritlista lika lång som listan av platinasäljande listettor världen över. I och med det senaste albumet ”18 Months” är succén total. www.calvinharris.co.uk

R3hab
På kort tid har den holländska Dj:n och producenten R3hab etablerat sitt namn på den internationella dansscenen. Han stora kunskap och kärlek till den elektroniska musiken har gjort honom till en av de mest efterfrågade remixare just nu.
www.djr3hab.com

Krewella
Krewella är dubsteptrion från Chicago som består av systrarna Jahan och Yasmine Yousaf samt Kris “Rain Man” Trindl. De ligger bakom klubbhits som ”Alive” och nyligen släppta ”Live For The Night”. Gruppen har den senaste tiden höjts till skyarna av bloggare och media runt om i världen.
www.krewella.net

Showtek
Showtek består av Wouter och Sjoerd Janssen, två bröder som lever för elektronisk dansmusik. De samlar inspiration runt om i världens och skapar musik som bryter gränserna. Showtek blir större och bättre för varje hit och krossar alla förväntningar varje gång.
www.showtek.nl

Summerburst Stockholm går av stapeln 13-14 juni 2014 på Gärdet i Stockholm.

SUMMERBURST GÖTEBORG

David Guetta
www.davidguetta.com

Tiësto

Tiësto har som musiker överskridit genregränser och skapat ett globalt ”Tiësto”-varumärke. Han har toppat försäljningslistorna i både USA och Europa och har etablerat sig som en av världens mest försäljningsmässigt framgångsrika DJ:s.
www.tiesto.com

R3hab
www.djr3hab.com

Krewella
www.krewella.net

Showtek
www.showtek.nl

Summerburst Göteborg går av stapeln 30-31 maj 2014 på Nya Ullevi i Göteborg.

Summerburst är Skandinaviens ledande festival för elektronisk musik och arrangerades för första gången 2011. Succén var ett faktum vilket gjorde att evenemanget sålde slut och över 13 000 personer såg stjärnor som Avicii, Axwell och deadmau5. På tre år ha festivalen växt från en dag i Stockholm till två dagar i två städer. Förra året sålde Summerburst på Stadion slut redan två månader före festivalens genomförande, vilket innebar att 30 000 personer besökte Stockholmsfestivalen varje dag. I Göteborg hölls 2013 års festival på Nya Ullevi och varje dag såg 24 000 personer festivalen.  Detta betyder att 2013 besöktes Summerburst av totalt 108 000 personer och totalt såldes 60 000 biljetter.

Biljetter till Summerburst 2014 släpps måndagen den 9 december på Tickster.se

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 gick av stapeln för tredje året i rad.