David Guetta klar för Summerburst Göteborg 2013

Idag presenterar den elektroniska dansfestivalen Summerburst ännu en huvudakt till Göteborgsuppställningen i form av David Guetta.

Nu avslöjas att fransmannen David Guetta återvänder till Summerburst för att upprepa succén från tidigare år. Guetta är en gigant inom dansmusik och en av världens främsta DJs och producenter. Guetta är känd som mannen bakom låtar som "The World is Mine", "Love is Gone", "Sexy Bitch" och naturligtvis den Grammybelönade monsterhiten "When Love Takes Over". Guetta har bland annat samarbetat med Usher, Avicii, Chris Willis med flera.

David Guetta kommer att spela på Summerburst i Göteborg. Sedan tidigare är redan Axwell, Steve Aoki och Otto Knows klara akter till Göteborg.

Den 7 och 8 juni gör Summerburst ett tvådagarsstopp i Göteborg. Arena kommer att meddelas inom kort.

Summerburst går även av stapeln på den klassiska utomhusarenan Stockholm Stadion den 14 och 15 juni. Klara akter till Stockholmsfesten är Sebastian Ingrosso, Steve Aoki och Otto Knows.

Biljetter till Summerburst Stockholm och Göteborg säljs via Tickster.se

Anders Boström, Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.