Dimitri Vegas & Like Mike till Summerburst

I sommar får publiken på västkusten dansa till en av elektrodansmusikens mest efterfrågade duos – DVLM kommer till Summerburst Göteborg!

Vad de allra flesta artister hoppas på att åstadkomma under en hel karriär har belgiska duon Dimitri Vegas & Like Mike, som förkortas DVLM, redan hunnit med. Förutom att vara prisvinnande och eftertraktade producenter, med både egna låtar och remixer på världshits, turnerar duon över hela världen och spelar på de allra främsta arenorna och festivaler.

Förutom att remixa monsterhits som Lady Gagas ”Marry the Night”, som bara timmar efter att duon remixat klart sista tonen, plockades upp av en av Englands främsta radiostationer och spelades på bästa sändningstid – skapar DVLM egna hits.

De har varit på turnéer världen över sedan mitten av 2000-talet, men hunnit med en hel del vid sidan av. DVLM nådde #1 på Beatport med låten ”Mammoth”, en placering som de höll i hela fyra veckor, deras låt ”Wakanda” blev den officiellt mest spelade låten under Ultra Music Festival 2013 och samma år vann de priset för årets ”Breakthrough DJ” på IDMA (Internatinal Dance Music Award)

Summerburst Göteborg

Zatox
Chicane
Wildstylez

Summerburst går av stapeln 30-31 maj 2014 på Nya Ullevi i Göteborg respektive 13-14 juni på Gärdet i Stockholm.

Biljetter till Summerburst 2014 finns till försäljning på Tickster.se

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se

Övriga frågor

Anders Boström, Stureplansgruppen Live
anders@spglive.se

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.