Fedde le Grand till Summerburst

Holländska houseundret Fedde le Grand är klar för Summerburst Stockholm.

I samma snabba takt som housegenren själv vuxit under de senaste åren, har Fedde Le Grands karriär gjort samma sak. Han räknas till en av världens mest inflytelserika dj:s, och som ett kvitto på detta har han i nära ett decennium funnits med bland de 30 främsta på prestigefyllda DJ Mag Top 100.

För den stora massan blev holländska Le Grand världsberömd genom låten ”Put Your Hands Up for Detroit”. Sedan dess har hundratusentals fans dansat till den och andra av hans hits, så som ”The Creeps”, ”Let Me Think About It” och ”3 Minutes To Explain”, på festivaler som Coachella, Tomorrowland och Ultra för att bara nämna några.

Det är nästan enklare att räkna upp världsartister som Fedde Le Grand inte remixat än tvärtom. Hans mångsidiga musikaliska talang har gjort att han kunnat remixa låtar av artister som spänner över flera genrer, som Coldplay, Madonna, Fatboy Slim och nu senast Shakira & Rihannas världs-hit ”Can’t Remember To Forget You” samt Mariah Careys ”You’re Mine”.

Stureplansgruppen Live presenterar stolt Fedde Le Grand, en artist vars beats, melodier och rytm fängslar publik år efter år.

Klara artister:

Wildstylez
Andrew Rayel
Jochen Miller

Summerburst går av stapeln 30-31 maj 2014 på Nya Ullevi i Göteborg respektive 13-14 juni på Gärdet i Stockholm.

Biljetter till Summerburst 2014 finns till försäljning på Tickster.se

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.