Hed Kandi är tillbaka för en Sverigeturné

Efter två mycket lyckade gästspel på Ambassadeur är klubbkonceptet Hed Kandi tillbaka för en kort men intensiv Sverigeturné. Mellan den 9-11 april avser man hinna med såväl Stockholm som Göteborg och Västerås.

Det är Ambassadeur i Stockholm (torsdag 9 april), Nivå i Göteborg (fredag 10 april) och Blue Moon Bar i Västerås (lördag 11 april) som får besök. Dj i Stockholm är John Jones, medan tidigare bekanta Wez Clarke står för musiken i Göteborg och Västerås. Under hela turnén har man dessutom med sig holländska klubbprinsessan MC Choral som vocal artist.

Hed Kandi lanserades 1999, utvecklades till ett globalt fenomen och köptes 2006 upp av det brittiska skivbolaget Ministry of Sound. Under nio år har man släppt 80 dubbel-cd:s som sålts i över fem miljoner exemplar med Hed Kandis karaktäristiska omslag – utöver att vara ett av världens mest framgångsrika turnerande klubbkoncept, vill säga. Verksamheten slutar inte heller där: man har även flygbolaget Fly Kandi som flyger till Europas hetaste partydestinationer, samt smyckes-, kläd- och hudvårdskollektioner.

Ambassadeur - 25 år,160 kr? Nivå - 20 år, 120 kr? Blue Moon Bar - 21 år, 100 kr

För vidare information och intervjuer, vänligen kontakta Stureplansgruppens marknadschef Stephanie af Klercker på tfn 0704 40 36 06 eller stephanie@stureplansgruppen.se