Leif Mannerström spelar in TV-program på restaurang Gropen i Göteborg

Under våren kommer Leif Mannerström spela in ett restaurangprogram på Stureplansgruppens restaurang Gropen i Göteborg. Programidén är att utbilda tio personer som helt saknar restaurangerfarenhet inom restaurangyrket. Programmet produceras av Mastiff och kommer att sändas på TV4 hösten 2014.

Nu står det klart att Stureplansgruppen inleder ett samarbete med kocken Leif Mannerström och produktionsbolaget Mastiff.

Programmet, som kommer heta ”Leifs Restaurang”, går ut på att tio personer ska lära sig restaurangyrket under Mannerströms fasta hand. Under våren byter krogen namn till ”Mannerström på Gropen” och inspelningarna kommer att pågå under ett par månader.

”Stureplansgruppen är mycket glada att inleda detta samarbete. Att jobba tillsammans med Mannerström, Mastiff och TV4 säkerställer att produktionen får en hög kvalitet. Det känns även helt rätt att förlägga detta program på just den klassiska restaurangen Gropen, där krogverksamhet har bedrivits i mer än 150 år”, säger Per Gunne, Vice VD Stureplansgruppen.

Programmet kommer att sändas i TV4 hösten 2014.

Restaurang Gropen ligger på Stora Teatern i Göteborg. Gropen drivs av Stureplansgruppen, Sveriges största nöjeskoncern. Stureplansgruppen bedriver verksamhet inom restaurang-, nöjes-, kongress-, contract catering-, hotell- och upplevelseindustrin i Stockholm, Göteborg, Visby och Västerås.

Per Gunne, vice VD Stureplansgruppen

Mail: per.gunne@stureplansgruppen.se