Madeon och Cazzette till Summerburst 2013

Summerburst kan idag presentera att Madeon ansluter till artistuppställningen i Stockholm och Cazzette spelar på Summerburst Göteborg.

Förra veckan släpptes nyheten att både W&W och Arty kommer till Summerburst i Stockholm och Göteborg. Idag kan Stureplansgruppen Live och Summerburst avslöja ytterligare två artister som ansluter till uppställningen. Stockholm får fint besök av Madeon och Göteborg gästas av inga mindre än den svenska DJ-duon Cazzette.

”Vi är otroligt glada över att kunna presentera två unga akter som är på rejäl uppgång. Intresset för electro och housemusik bara växer och det märker vi framförallt på biljettförsäljningen. Vi har redan sålt fler biljetter nu än vad vi hade gjort förra året vid samma tid. Det är med anledning av detta som vi ikväll släpper endagarsbiljetter till Summerburst i Stockholm”, berättar Anders Boström, festivalgeneral på arrangören Stureplansgruppen Live.

Madeon

Madeon är den franska electrohouse-producenten som började skriva musik redan vid 11 års ålder. 2010, endast 16 år gammal, vann han en tävling för att han remixat Pendulums ”The Island”. Sedan dess har han remixat flertalet låter av till exempel The Killers, Deadmau5 och Blur. Debutsingeln ”Icarus” släpptes 2012 och gjorde snabbt succé. Hans popularitet ökade markant när hans video ”Pop Culture” laddades upp på YouTube. Bara efter några dagar hade den 6 miljoner visningar och nu har den visats över 17,5 miljoner gånger. Idag är Madeon rankad som nummer 54 på DJ Mags lista och i sommar kommer han alltså till Summerburst i Stockholm.

Cazzette

Cazzette är den svenska DJ-duon som består av Sebastian Furrer och Alexander Björklund. De möttes på ett musikforum och började göra musik tillsammans. Till en början fanns inga planer på att göra något mer seriöst ihop, men de märkte snabbt att de kompletterade varandra och när de fick kontakt med Aviccis managementbolaget At Night formades gruppen. Första officiella debuten kom 2011 med en remix av Aviccis singel ”Sweet Dreams”. Året efter släpptes deras singel ”Beam Me Up” och strax därefter blev deras debutskiva ”Eject” den första att exklusivt lanseras av Spotify. I juni 2013 kommer de till Summerburst i Göteborg.

Summerburst gör ett tvådagarsstopp i Göteborg den 7 och 8 juni för att helgen efter, den 14 och 15 juni, inta Stockholms Stadion. Sedan tidigare klara artister för Göteborg är Axwell, David Guetta, Steve Aoki, Otto Knows, Hardwell, Albin Myers, AN21, W&W och Arty. I Stockholm spelar Steve Angello, Steve Aoki, Sebastian Ingrosso, Hardwell, Otto Knows, Albin Myers, W&W och Arty.

Biljetter till Summerburst Stockholm och Göteborg säljs via Tickster.se.

Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.