Nu presenteras första huvudakten inför Summerburst 2013

Idag släpps de allra första biljetterna till Summerburst som 2013 återkommer för tredje året i rad. Nu avslöjas den första huvudakten till festivalen i Stockholm.

SUMMERBURST STOCKHOLM

Idag, onsdagen den 28 november, släpps biljetterna till Summerburst 2013 på Stockholm Stadion. Allra först ut i line upen för Stockholm är Sebastian Ingrosso.

Sebastian Ingrosso är DJ och musikproducent och en av de tre medlemmarna i världskända Swedish House Mafia som nått enorma framgångar i stora delar av världen. Swedish House Mafia spelade för 115 000 personer på Friends Arena i november och nominerades 2011 till en amerikansk Grammy för "Save the World".

Summerburst går av stapeln på den klassiska utomhusarenan Stockholm Stadion den 14 och 15 juni.

Biljetterna till Stockholm bokas via Tickster.com

SUMMERBURST GÖTEBORG

Den 7 och 8 juni gör Summerburst ett tvådagarsstopp i Göteborg. Arena meddelas inom kort.

Biljetter till Summerburst i Göteborg släpps torsdagen den 29 november på Tickster.com

Fler artister i Summerbursts line up presenteras inom kort.

Anders Boström, Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.