Nyårsfesterna, en legendarisk tradition

Snart smäller det på Sveriges två främsta nöjesscener. En legendarisk tradition ska föras vidare på Stureplan och Avenyn. Nu släpper Stureplansgruppen biljetterna till sina legendariska nyårsfester i Stockholm och i Göteborg. På många av landets mest namnkunniga etablissemang skapas nu festhistora tillsammans med nyårsnattens mest färgsprakande sällskap.

Stureplansgruppens nyårsfester börjar vid det här laget bli en välkänd tradition i Sveriges två största städer. Gäster kommer från när och fjärran för att ta del av Sveriges största nyårsfirande – och tillsammans bidrar den fantastiska mixen av gäster, till att Nyårsfesterna avslutar även 2011 som årets mest spektakulära höjdpunkt.

Detta år arrangeras nyårsfester på inte mindre än åtta av företagets nattklubbar.

Laroy, Spy Bar, Sturecompagniet, Hell’s Kitchen, Ambassadeur, White Room/Magenta, le Bon Palais i Stockholm, samt Push i Göteborg är de mytomspunna nattklubbar som kommer stå värd för 2011 års finalnatt.

För att få en fulländad upplevelse av nyårsafton arrangeras detta år exklusiva supéer på Ambassadeur, le Bon Palais samt Sturecompagniet. Menyerna är signerade Stureplansgruppens välrenommerade kockar Melker Sundman och Fredrik Krüger. Menyerna är välkomponerade med en distinkt lyxig nyårskänsla och det finns självklart ett vegetariskt alternativ för den som önskar.

På le Bon Palais står Cotton Club för liveunderhållningen efter nyårssupén – ett band med en unik blandning av soul, disco och jazz. Musiken framförs med en krydda av Las Vegas, Frank Sinatra och glamour, vilket har gjort Cotton Club till en av Sveriges mest anlitade underhållningsorkestrar.

För den som önskar äta middag på annan plats och sedan fortsätta ut i nattlivet därefter, så säljs entrébiljetter till samtliga av de ovan nämnda nattklubbarna.

Till samtliga av de ovan nämnda nattklubbarna säljs förköpsbiljetter – såväl till supémiddagarna som endast entrébiljetter. Biljetterna är mycket eftertraktade och för att slippa stå ute och frysa vid tolvslaget rekommenderar vi att man säkrar sina biljetter snarast möjligt på:

Alla biljetter släpps onsdagen den 1 december på Tickster:

All info om Nyårsfesterna finns på: www.nyarsfesterna.se