Otto Knows och Steve Aoki till Summerburst 2013

Biljetterna till Summerburst 2013, både Stockholm och Göteborg, släpptes i veckan. Line upen har börjat presenteras och näst ut är Otto Knows och Steve Aoki.

I veckan meddelades att Sebastian Ingrosso blir den första huvudakten till Summerburst Stockholm och Axwell avslöjades som första huvudakt till Göteborg.

Nu avslöjar Stureplansgruppen Live nästa artister i uppställningen: Steve Aoki och Otto Knows, vilka båda kommer att spela i Stockholm och Göteborg.

STEVE AOKI

Den amerikanske house- och elektromusikern Steve Hiroyuki Aoki föddes i Miami och växte upp i Newport Beach, Kalifornien. 1996 startade han sitt egna bolag Dim Mak Records där bland många andra Klaxons, Felix Cartal och MSTRKRFT är signade. Steve Aoki har också gjort sig känd för sina remixer åt artister som Jackson 5, Drake, Lenny Kravitz, svenska Refused och många fler. I år släppte Aoki sitt första studioalbum "Wonderland". Steve Aoki är även mannen som gjort sig ökänd för sina milslånga raiders och galna shower.

OTTO KNOWS

Otto Knows är en svensk DJ och musikproducent, det senaste svenska stjärnskottet på househimlen. Knows har bland annat samarbetat med Avicii, Sebastian Ingrosso och Alesso. Hans genombrott på den elektroniska scenen kom 2012 med ”Million Voices” som bland annat nådde topp 3 på Ultratop 50.

Fler artister i Summerbursts line up presenteras inom kort.

Summerburst går av stapeln på den klassiska utomhusarenan Stockholm Stadion den 14 och 15 juni. Helgen innan, den 7 och 8 juni gör Summerburst ett tvådagarsstopp i Göteborg. Arena kommer att meddelas inom kort.

Biljetter till Summerburst Stockholm och Göteborg säljs via Tickster.se

Anders Boström, Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst