Platserna för Summerburst 2014 klara. Ny plats för festivalen i Stockholm avslöjad.

Nu står det klart att succéfestivalen Summerburst i Stockholm flyttar från Stockholm Stadion till Gärdet. I Göteborg blir platsen återigen Nya Ullevi.

Göteborg, Nya Ullevi , 30-31 maj 2014

Platsen för Summerburst Göteborg 2014 blir återigen Sveriges största arena, Nya Ullevi. Festivalledningen avslöjar dock att mycket kommer att förändras inför 2014 års festival.

Festivalgeneralen Anders Boström berättar:

"Festivalen blev otroligt bra på Nya Ullevi 2013, och vi är glada att kunna avslöja att vi blir kvar även 2014. Vi kommer dock arbeta aktivt med arenalayouten och kan berätta att vi planerar att genomföra stora förändringar av serveringsområden för mat och dryck samt servicefaciliteter. Allt för att våra besökare ska få en ännu bättre upplevelse."

Stockholm, Gärdet, 13-14 juni 2014

Dagens största nyhet är att Summerburst 2014 flyttar från Stockholm Stadion till Gärdet, mitt i centrala Stockholm. På Gärdet kommer festivalledningen uppföra en tillfällig specialbyggd arena, speciellt designad för evenemangets behov.

Festivalgeneralen Anders Boström berättar:

"Vi växte galet nog ur Stockholm Stadion 2013. För att ge den bästa upplevelsen till publiken inför nästa år så är steget att flytta festivalen. Det här är drömscenariot för oss som arrangör: en öppen yta där vi kan bygga precis den arena som evenemanget behöver."

Biljetterna kommer att släppas den 9 december 2013.

Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.