Sebjak gör årets Summerburst-låt

Stureplansgruppen Live kan stolt meddela att det blir Sebjak som gör årets Summerburst-låt. Titeln är ”We are” och den bejublade DJ:n och producenten kommer att besöka festivalen i både Stockholm och Göteborg.

Sebjak, eller Sebastian Jak, som han egentligen heter, har supportat Avicii, turnérat med Axwell på ”Where’s the party”, gjort ett bejublat sista-minuten-inhopp på Summerburst 2011, såväl som varit en av huvudakterna på Summerburst 2012. I år är han alltså tillbaka och besöker såväl Stockholm som Göteborg och står dessutom bakom 2014 års ledmotiv för Summerburst, ”We are”.

Sebjak började producera musik 2006 och anses idag vara en av de mest lovande namnen inom elektronisk dansmusik. Genom sina episka samarbeten ”Liceu” och ”Kemi” med Marcus Schossow, blev Sebjak känd för allmänheten och har jobbat för några av vårldens största labels såsom Mixmash, Spinnin och Size. I juni 2013 signades han av Ultra Music.

I slutet av 2013 släppte Sebjak “Feel you” och 2014 verkar bli ett framgångsrikt år då Sebjak turnérar i USA, samarbetar med Steve Angello – och gör årets Summerburst-anthem.

Länk till “We are”:

Stureplansgruppen Live välkomnar Sebjak till Summerburst!

Summerburst Göteborg

Zatox
Chicane
Wildstylez

Summerburst 2014 intar Göteborg och Nya Ullevi den 30-31 maj och Gärdet i Stockholm den 13-14 juni.

Biljetterna säljs via Tickster.com

Stockholm:
Göteborg: http://www.tickster.com/sv/events/h0uhxlfd10u4b14

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.