Skandalduon Dada Life klara för Summerburst

Dansklubbhits, champagne och banandräkter – dj-duon Dada Life spelar på Summerburst i Göteborg och Stockholm.

Bakom Dada Life återfinns svenskarna Olle Cornéer och Stefan Engblom, två underhållare som tröttnade på en housescen som de ansåg stel och lidande av coolhetskomplex.
Med en filosofi bestående av att housemusik ska vara riktigt, riktigt bra men också att artisterna ska ha lika roligt som publiken, skapades Dada Life.

Den svenska dj-duon vill chockera och förvåna i varje ny liveshow, men vägrar att stagnera musikaliskt. De har erövrat världen iklädda banandräkter, beväpnade med tusentals champagneflaskor samtidigt som de återfunnits på DJ Magazines lista över världens 100 bästa dj:s sedan 2010, där de år efter år klättrar placeringar uppåt i takt med att fler upptäcker de unika svenskarna och deras begåvning.

Ett av många kvitton på att Dada Life lyckats introducera en estetik med karnival-vibbar i sina liveshower är deras numera legendariska spelning på Aragon Ballroom i Chicago. Under spelningen utspelade sig världens största kuddkrig vilket gjorde att duon skrev in sig i Guiness Rekordbok!

Förutom att på ett mästerligt sätt underhålla publiken, samtidigt som de har roligt själva, besitter Dada Life förmågan att producera dansklubbhits. Förutom en mängd framgångsrika singlar har svenskarna även hunnit med att spela in två studioalbum. Den senaste fullängdaren, The Rules of Dada, blev en stor framgång hos såväl kritiker som publik och klättrade högt upp på listorna både i USA och Europa.

Stureplansgruppen Live är oerhört glada över att Dada Life, för andra gången, kommer att spela på Summerburst. Framträdandet på 2012 års festival blev väldigt uppskattat av publiken – och med tanke på antalet nyproducerade dansklubbhits dj-duon tar med sig in i 2014 kan denna spelning bara bli ännu bättre!

Klara artister:

Brennan Heart
Psyko Punkz
Zatox

Summerburst går av stapeln 30-31 maj 2014 på Nya Ullevi i Göteborg respektive 13-14 juni på Gärdet i Stockholm.

Biljetter till Summerburst 2014 finns till försäljning på Tickster.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se