Steve Angello ger gratiskonsert i Stockholm

Idag offentliggörs att Steve Angello arrangerar Size in The Park i Stockholm den 17 maj. En endagsfestival med några av de största DJ:arna och artisterna inom elektronisk dansmusik.

Steve Angello har inte legat på latsidan sedan uppbrottet från SHM. Som ett godståg har han farit fram med nya produktioner och hyllade spelningar det senaste året. Nyligen firade han 10 år med sitt skivbolag Size, bland annat genom att arrangera den enorma festen #DECADE i Miami och tillsammans med Google samt Steves egna kreativa byrå Rebels Studios, skapades en kampanj där bolagets 100 första releaser gavs ut gratis på nätet. Ett par dagar senare bjöd Steve på nya produktioner vid sin spelning på Ultra Music Festival. Och det här är bara början.

Efter två framgångsrika år i Central Park Rumsey Playfield i NY är det alltså dags att ta succén vidare hem till Sverige. Att det blir just Stockholm och Kungsträdgården är ingen slump och att eventet är gratis grundar sig i en tanke som Steve lever för under hela 2014: att ge tillbaka!

-        ”Jag är riktigt glad för att äntligen få komma hem till Sverige och Stockholm och ge tillbaka till alla dem som stöttat mig och Size. Vi vill bjuda in hela Sverige och jag lovar att Kungsträdgården kommer bli en folkfest för alla! Jag älskade Vattenfestivalen och jag minns hur jag och mina polare byggde upp scenen i Kungsan, så därför känns platsen självklar. Jag hoppas att 50 000 pers vill komma och uppleva den här folkfesten med oss!” hälsar Steve Angello.

Idag släpps även nya singeln ”Payback” med Dimitri Vangelis & Wyman X Steve Angello.

Spotifylänk: http://open.spotify.com/track/2Lv7vYpPx68ttqspWdMnv

SIZE IN THE PARK hålls i Kungsträdgården lördagen den 17 maj. Dörrarna öppnar 19:00 och kvällen avslutas 24:00.

Line-up

Steve Angello

AN21

Qulinez

Dimitri Vangelis & Wyman

OBS! FRITT INTRÄDE/REKOMMENDERAD ÅLDER: 15 ÅR

Size in The Park livestreamas på Viaplay och ger alla musikälskare världen över möjlighet att fritt delta i detta fantastiska musikevent, även om de inte kan vara på plats själva i Kungsträdgården. Viaplay vill koppla ihop människor med den underhållning som de gillar mest och ett naturligt steg i detta är att bidra till att ge mer Steve Angello till världen fritt online.

SITP/Stureplansgruppen Live - Sandra Nordin, sandra@awb.se, 0706-973959

Payback - Sony Music – Jael Steinberg, jael.steinberg@sonymusic.com, 0736-827102

Viaplay - Jeanette Cohen, jeanette.cohen@viaplay.com, 0736-991978

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.