Steve Angello till Summerburst

För tredje året i rad återkommer den elektroniska dansfestivalen Summerburst 2013. Nu avslöjas Stureplansgruppen Live att Steve Angello ansluter till line upen i Stockholm.

Summerburst angör Stockholm Stadion den 14 och 15 juni. Klara akter sedan tidigare för Stockholmsfesten är Sebastian Ingrosso, Steve Aoki, Otto Knows och Hardwell.

Nu avslöjas alltså att även framgångssagan Steve Angello kommer att ansluta. Steve Angello har haft enorma framgångar både som soloartist och som en del av kollektivet Swedish House Mafia. I november i fjol gjorde Angello tillsammans med sina två Swedish House Mafia-kollegor Axwell och Sebastian Ingrosso inte mindre än tre utsålda avskedskonserter i Friends Arena i Stockholm för en publik om 115 000 personer.

Swedish House Mafia har massiva hits såsom "Save the World", "Antidote", "Greyhound", "One", "Miami 2 Ibiza" och "Don't You Worry Child" bakom sig.

”Det var länge sedan Steve Angello gästade Stockholm som soloartist, senast var det år 2008. Stureplansgruppen Live och Summerburst är otroligt stolta över att han kommer och spelar som headliner för fredagen”, säger Anders Boström, festivalgeneral Stureplansgruppen Live.

Angello är född i Grekland och uppvuxen i Stockholm. Han fick sitt genombrott under tidigt 2000-tal och har sedan dess tillhört det absoluta toppskiktet av internationellt turnerande dj:s. Han bär ett stort ansvar för att den elektroniska dansmusiken har nått den framgång den gjort de senaste åren.

Steve Angello äger även skivbolaget Size Records, som bland annat har släppt hans egna låtar så som ”Knas”, ”Rave N Roll” och hans senaste hit ”Yeah”.

Summerburst gör även ett tvådagarsstopp i Göteborg den 7 och 8 juni 2013. Klara för startfältet i Göteborg är Axwell, Steve Aoki, Otto Knows, David Guetta och Hardwell.

TV-serien ”Inför Summerburst 2013” släppte i december 2012 det allra första avsnittet och inom kort kommer ytterligare avsnitt att släppas. ”Inför Summerburst 2013” produceras av SPG Media Group och visas i playkanalen Pocket Entertainment.

Biljetter till Summerburst Stockholm och Göteborg säljs via Tickster.se

Anders Boström, Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.