Stureplan Event får ny VD samt byter namn

Pressmeddelande 2010-08-17

Stureplan Event byter namn och får ny VD

Stefan Paymer, 29, tar över rollen som VD för Stureplan Event efter Carolina Kästner som nu går vidare mot nya utmaningar. I samband med att den nya VD:n tillträder byter även företaget namn till Stureplansgruppen Sales AB.

Stefan Paymer började som säljande projektledare inom företaget i oktober 2009. Han är civilekonom och har tidigare drivit eget eventföretag. Paymer har ett långt förflutet inom restaurang-, nattklubbs- och eventbranschen. - Det är med stort förtroende jag lämnar över stafettpinnen till Stefan Paymer för nödvändig vidareutveckling i företaget och jag önskar honom lycka till, säger den avgående VD:n Carolina Kästner.
- Jag är otroligt glad och entusiastisk inför min nya tjänst. Jag har många idéer och visioner hur vi skall utveckla företaget och finner stark tillförsikt till framtiden. Jag ser bland annat namnbytet till Stureplansgruppen Sales AB som en nystart, samt en möjlighet att främja och fördjupa samarbetet med eventföretag, vilka idag är våra allra viktigaste kunder, säger Stefan Paymer.

- Vi besitter flera av landets mest attraktiva lokaler i bland annat Stockholm, Göteborg och Visby. Detta i förening med god mat, dryck och ett professionellt kreativt team – skapar förutsättningar för en helhetsupplevelse som få aktörer kan konkurrera med. Under 2011 är mitt mål att öka försäljningen markant samt leverera en förstklassig produkt, avslutar Paymer.

Stureplansgruppen grundades 1996 och har sedan dess utvecklats i snabb takt. Under hösten 2009 köpte företaget upp Baldakinen och blev därmed ett av Sveriges största restaurangföretag, med en omsättning på nära 600 miljoner kronor per år. I och med förvärvet av Baldakinen är nu företaget mer mångfacetterat än någonsin. Koncernen verkar nu inom flera affärsområden som kompletterar varandra och ger positiva synergieffekter: restauranger, caféer, catering, nattklubbar samt kongress- och konferensverksamhet.

Under 2010 har koncernen bland annat öppnat uteserveringen Gården vid Norra Bantorget, en av Stockholms största uteserveringar. Under hösten 2010 nyöppnar företaget en restaurang i Sturegallerian.

Stureplan Event grundades 2007 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Nu byter Stureplan Event namn till Stureplansgruppen Sales AB och genom denna del av företaget arrangeras events i form av pressvisningar, seminarier, kongresser, konferenser, galor, modevisningar, utställningar och mycket mer.

För mer info kontakta gärna Stephanie af Klercker, pressansvarig Stureplansgruppen. Tel: 070-440 36 06 eller stephanie@stureplansgruppen.se