Stureplansgruppen avvecklar restaurang Nivå

Pressmeddelande 2011-01-04

Stureplansgruppen avvecklar restaurang Nivå

Det står nu klart att ett av Göteborgs mest populära etablissemang går i graven. Efter drygt 15 år på Kungsportsavenyn 9 har det omsider blivit dags för den allra sista dansen med Nivå. Efter helgen påbörjar ägaren Stureplansgruppen istället färdigställandet av två helt nya – och än så länge hemliga – nöjeskoncept i lokalerna.

Årets första vecka blir Nivås sista. Under onsdagen, fredagen och lördagen tar Göteborgs nattliv farväl av denna legendariska institution med hejdundrande utflyttningsfest. Sedan väntar en spännande byggnation i lokalerna innan det så småningom under året avslöjas en ny, kittlande nöjesupplevelse för Avenyn.

– Vi vill rikta ett stort tack till alla fantastiska gäster som gjort Nivå till en sådan succé genom åren. Lokalerna har en stor potential och vi är övertygade om att ingen kommer att bli besviken på den kommande nysatsningen, försäkrar Johan Bonnier, utvecklingschef på Stureplansgruppen.

Under tiden som staden får se fram emot den nya överraskningen hänvisar Stureplansgruppen alla festsugna till systerkrogen Push, som har öppet precis som vanligt alldeles intill på Avenyn.

För vidare information, vänligen kontakta Åsa Halleskog, marknadskoordinator på Stureplansgruppen. Tel: 0734-48 66 30. E-post: asa.halleskog@stureplansgruppen.se

Stureplansgruppen grundades 1996 och har sedan dess utvecklats i snabb takt. Under hösten 2009 förvärvades Baldakinen och företaget blev därmed en av Sveriges största aktörer inom upplevelseindustrin, med en omsättning på nära 600 miljoner kronor. Koncernen verkar nu över en rad kompletterande affärsområden med restauranger, caféer, catering, nattklubbar samt kongress- och konferensverksamhet.

Webbsida: www.stureplansgruppen.se