Stureplansgruppen tar över Burmeister.

Stureplansgruppen tar över Burmeister i Visby

Stureplansgruppen tar från och med sommaren 2011 över driften av Burmeister

på Strandgatan 9 i Visby. I och med det så utökar Stureplansgruppen sin verksamhet i Visby från att tidigare drivit Gutekällaren till att nu driva både Gutekällaren och Burmeister. Burmeister kommer att hållas öppet mellan 4/7 – 31/7. Inriktningen kommer att vara restaurang och nattklubb med ett fokus den här sommaren på artistbokningar. Stureplansgruppen kommer satsa långsiktigt på Burmeister och till sommaren 2012 ha målsättningen att utöka restaurangkonceptet till en av Visbys bästa sommarrestauranger.

För vidare pressinformation, vänligen kontakta Urban Wallin, VD Gutekällaren,

Tel: 070-565 45 22. E-post: ubbe@gutekallaren.com

Stureplansgruppen grundades 1996 och har sedan dess utvecklats i snabb takt. Under hösten 2009 förvärvades Baldakinen och företaget blev därmed en av Sveriges största aktörer inom upplevelseindustrin, med en omsättning på nära 1 miljard kronor. Koncernen verkar nu över en rad kompletterande affärsområden med restauranger, caféer, catering, nattklubbar samt kongress- och konferensverksamhet.

Webbsida: http://www.stureplansgruppen.se