Style Of Eye ansluter till artistuppbådet på LIGHTS

Idag meddelas att Style Of Eye spelar på LIGHTS – Sveriges nya inomhusfestival för elektronisk musik.

Style Of Eye, eller Linus Eklöw som han egentligen heter, är den svenska diskjockeyn och musik- producenten som kommit att bli en viktig aktör på den svenska dancescenen och en av pionjärerna bakom det svenska housesoundet. Linus växte upp i Sundsvall och började redan som 13-åring experimentera och producera olika beats och sounds. 2003 kom första släppet som Style Of Eye, men de var först 2008 som det tog fart ordentligt när debutalbumet ”Duck, Cover And Hold” släpptes. För albumet vann han 2009 P3 Guld och Manifest-priset samt nominerades till en Grammis.

Utöver egna låtsläpp som ”Puss Puss”, ”After Dark” tillsammans med Tom Staar och ”Taken Over” tillsammans med Rebecca & Fiona har han remixat hits som ”Save The World” med Swedish House Mafia, ”Timebomb” med Kylie Minogue och ”The Wave” med Miike Snow. 2013 fick han sitt stora genombrott med Icona Pops hitlåt ”I Love It” som han inte enbart var med och skrev utan också producerade. Som DJ är Style Of Eye ett eftertraktat namn som spelat på flera av världens stora scener, nattklubbar och event. I slutet av november gör han en efterlängtad spelning på LIGHTS i Stockholm där han bland annat kommer att premiärspela sin nya singel ”Kids” som släpps i början av december.

Lördagen den 30 november förvandlas nybyggda Tele2 Arena till Nordens största nattklubb i samband med evenemanget LIGHTS – Sveriges nya inomhusfestival för elektronisk dansmusik. Över 15 000 dansmusikälskare kommer att få den mörka novembernatten upplyst när Tele2 Arena för kvällen byggs om till en intim, pulserande och rymlig nattklubb – ett ljus i mörkret för trötta vintersjälar.

Bakom festivalen står arrangören Stureplansgruppen Live – skaparna av den redan klassiska sommartraditionen Summerburst: Skandinaviens största festival för elektronisk dansmusik.

Alla biljetter till LIGHTS är slutsålda.

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se

Övriga frågor

Anders Boström, Stureplansgruppen Live
anders@spglive.se

www.novemberlights.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/novemberlights

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 gick av stapeln för tredje året i rad.