Summerburst släpper eget rosévin

I helgen, den 30-31 maj, går Summerburst av staplen på Ullevi i Göteborg. Samtidigt lanseras Summerburst rosé, Summerbursts egna rosévin, i Systembolagets beställningssortiment.

Summerburst rosé har tagits fram tillsammans med importören Fondberg. Vinet är från Languedoc i södra Frankrike och är gjort av grenache och syrah med svenska sommarsmaker som jordgubbe och hallon, tillsammans med Rivierans tongångar som persika och rosa grapefrukt.

Vinet är ett högkvalitativt vin i Provence-stil och fokus har legat på att ta fram en bra produkt som ska passa Summerburst och det festivalen står för.

Ander Boström på Stureplansgruppen Live berättar: ”Vi ville ge alla i Summerburstfamiljen möjlighet att njuta av ett högkvalitativt gott rosévin i Provance-stil och lanserar det nu lagom när Summerburst, sommaren och rosésäsongen står för dörren. Summer starts here!

Vinet kostar 99 kr och går att beställa via Systembolagets hemsida, artikelnummer 74748.

Övriga frågor

Frida M Thornberg TF Marknadschef Stureplansgruppen

frida@stureplansgruppen.se

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.