Summerburst Stockholm slutsålt

Summerburst på Stockholm Stadion har sålt 28.000 biljetter och därmed är den elektroniska dansmusikfestivalen i Stockholm slutsåld.

Summerburst startade 2011, en festival tillägnad elektronisk musik. Under en hel dag kokade Stockholm Stadion och succén var ett faktum. Evenemanget sålde slut vilket innebar att 13.000 personer var på plats. Året därpå växte evenemanget till att omfatta både Stockholm och Göteborg. Dessutom utökades festivalen till att innefatta två dagar i vardera stad.

"Det är helt galet. På tre år har vi vuxit från 13.000 personer och en dag i Stockholm, till två dagar och 28.000 personer per dag! För några år sedan var det svårt att tro att detta skulle gå att göra med elektronisk musik. Vi är mycket glada över att ha den bästa publiken som får våra artister att alltid känna sig hemma i Sverige", säger Anders Boström, festivalgeneral på arrangören Stureplansgruppen Live.

Summerburst går av stapeln i Göteborg den 7 och 8 juni och intar helgen därpå, den 14 och 15 juni, Stockholms Stadion.

Biljetter till Summerburst Göteborg säljs via Tickster.se.

Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.

Stureplansgruppen Live: press@spglive.se