Svenska La Fleur klar för Summerburst 2013

Idag kan Summerburst och Stureplansgruppen Live avslöja ännu en akt till line upen i Stockholm och Göteborg i form av La Fleur.

Den elektroniska dansfestivalen Summerburst fortsätter presentera akter till sommarens festival i Göteborg och Stockholm. Denna gång är det den svenska DJn La Fleur som meddelas spela i båda festivalstäderna.

”Vi är väldigt glada att kunna avslöja att La Fleur spelar på Summerburst både i Göteborg och i Stockholm. Hon har höga musikaliska ambitioner som hon garanterat kommer presentera för publiken. Det gäller bara att man har en biljett. Stockholm är slutsålt, men i dagarna släppte vi endagarsbiljetter till Göteborg så ännu finns det en chans att besöka Summerburst”, berättar Anders Boström, festivalgeneral på arrangören Stureplansgruppen Live.

La Fleur är farmaceuten som blev dansare, som blev DJ och som vände musikälskare till musikmakare. Hon började sin karriär som resident-DJ på Berns och Grodan Cocktail Club i Stockholm och lärde sig hitta sin egen stil samt att övning ger färdighet. Idag bor La Fleur i Berlin och utöver sina spelningar världen över är hon resident-DJ på Watergate samt en återkommande gäst-DJ på Panorama Bar/Berghain. Solodebuten, Flowerhead EP, släpptes på hennes egna bolag, Power Plant Records, och placerade henne snabbt på världens alla spellistor. Därefter följde ytterligare succéer med Flowerhead Revisited och Eavesdropper EP med låtar som ”Tjuvlyssnerskan” och ”Eavesdropper”. P3 Guld-nominering och turnéer i bland annat Australien, Nya Zealand tidigare i år bådar gott för ett framgångsrikt 2013.

Summerburst gör ett tvådagarsstopp i Göteborg den 7 och 8 juni för att helgen efter, den 14 och 15 juni, inta Stockholms Stadion. Sedan tidigare klara artister för Göteborg är Axwell, David Guetta, Steve Aoki, Otto Knows, Hardwell, Albin Myers, AN21, W&W, Arty, Cazzette och Zedd. I Stockholm spelar Steve Angello, Steve Aoki, Sebastian Ingrosso, Hardwell, Otto Knows, Albin Myers, W&W, Arty, Madeon och Dimitri Vegas & Like Mike.

Biljetter till Summerburst 2013 säljs via Tickster.se.

Stureplansgruppen Live: press@spglive.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena och Stockholm Stadion. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 går av stapeln för tredje året i rad.