Två Aviciikonserter utsålda – nya läktarplatser släpps

56 000 biljetter har nu sålts på rekordtid till Aviciis två spelningar på Tele2 Arena den 28 februari och 1 mars. Arrangören kan nu meddela att nya läktarplatser släpps till lördagens spelning.

Den 28 februari samt 1 mars 2014 intar en av världens i särklass största artister, Avicii, Tele2 Arena med sin världsturné Truetour. Efterfrågan har varit massiv och biljetterna till den första konserten sålde slut på endast tre minuter. Även den andra konserten såldes ut snabbt och därför väljer arrangören att släppa upp ännu en läktare till konserten den 1 mars. Dessutom släpps ytterligare 500 st. dansgolvsbiljetter till lördagens konsert.

”Det är fantastiskt att 56 000 biljetter sålt slut så snabbt. Vi är glada att vi kommer kunna tillgodose ännu fler fans önskemål om att få möta Avicii på hemmaplan genom att släppa upp fler av de eftertraktade läktarbiljetterna”, säger Anders Boström, Stureplansgruppen Live.

Biljetterna till läktare B kommer att kosta 290 kr exkl. serviceavgift. Dessa läktarbiljetter till konserten den 1 mars, släpps måndagen den 4 november kl. 09.00 på Ticnet.se

Sandra Nordin
sandra@awb.se

Övriga frågor

Anders Boström, Stureplansgruppen Live
anders@spglive.se

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 gick av stapeln för tredje året i rad.