Uppladdning inför Summerburst i SVT1 och SVTFLOW när systerfestivalen November Lights sänds

Nu står det klart att Summerbursts systerfestival November Lights visas i SVT1 och SVTFLOWF med premiär 30 maj.

I helgen är det dags för Summerburst på Ullevi i Göteborg och två veckor senare går festivalen av stapeln på Gärdet i Stockholm. Nu står det klart att SVT visar systerfestivalen "November Lights" i SVT1 och SVTFLOW. November Lights kommer att sändas i en serie om fyra avsnitt som bjuder på maxad upptakt inför Summerburst.

SVT1 och SVTFLOW kommer bjuda tittarna på härliga minnen från "November Lights", där 15 000 pulserande vintersjälar sågs dansa till elektronisk dansmusik på Tele 2 Arena i Stockholm.

På scenen ser vi Dimitri Vegas & Like Mike, Tiesto, Nause och Dimitri Vangelis & Wyman.

"November Lights" består av fyra avsnitt à 15 minuter och har premiär 30 maj på SVTFLOW och därefter på SVT1 .

Följande tider gäller för SVT1:

9 jun kl. 23.15

11 jun kl. 23.20

14 jun kl. 00.05

14 jun kl. 15.55

Summerburst går av stapeln 30-31 maj 2014 på Nya Ullevi i Göteborg respektive 13-14 juni på Gärdet i Stockholm.

Biljetter till Summerburst 2014 finns till försäljning på Tickster.se

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/summerburst

Stureplansgruppen Live grundades 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.