Vitalic till Dans Dakar 2014

Dans Dakar fortsätter släppa stora akter. Nu står det klart att Vitalic ansluter till festivalen på Riddarholmen i augusti.

Vi har lovat franskt till Riddarholmen och nu är tiden äntligen kommen: Vitalic kommer för första gången live med visuals till Sverige! Från största scenen framför Riddarholmskyrkan kommer Vitalic att leverera en ström av bultande hits som "My Friend Dario", "Poison Lips" och "Fade Away", alla plockade från fransosens hyllade diskografi.

Vitalic, aka Pascal Arbez, är inte bara en briljant producent, utan också en fenomenal remixare som anlitats av Daft Punk, Jean Michel Jarre, Röyksopp, Moby och många fler. I sommar framför Vitalic sitt omtalade live-set på Tomorrowland och headlinar andra namnkunniga elektrofestivaler.

Den 9 augusti når turnén Stockholm.

År 2005 gav Vitalic en närmast kultförklarad DJ-spelning i Stockholm och Svenska Dagbladets techno-maestro Stefan Thungren gick i taket. Den oförglömliga kvällen fick betyget 5 av 6 och Vitalics DJ-skills beskrevs med orden "från första ton laddar han publiken med den där snudd på religiösa elektriciteten som alltid bör vara technons interaktiva ryggrad".

Nu, efter nio Vitalic-lösa år i huvudstaden, kan Dans Dakar äntligen meddela att han är tillbaka. I ny skepnad och i ett större format än vad som tidigare varit möjligt!

Biljetter finns till försäljning på http://billetto.se/dansdakar2014

Ebba Lindqvist PR

brev@ebbalindqvist.se

Festivalchef

Karl Törnros

Mail: karl@monstera.se

Dans Dakar är en del av Stureplansgruppen Live. Stureplansgruppen Live grundades 2010 och ingår i upplevelsekoncernen Stureplansgruppen. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2014 går av stapeln för fjärde året i rad.