Wayne & Woods spelar på LIGHTS

Stureplansgruppen Live kan idag meddela att Wayne & Woods spelar på LIGHTS – Sveriges nya inomhusfestival för elektronisk musik.

Wayne & Woods, eller Iman Gilani och Simon Widman som de egentligen heter, kommer från Solna håller på att tålmodigt bana sin väg till progressive house stjärnstatus med otaliga timmar av studioarbete. Dessa unga konstnärer är sprudlande och engagerade musiker vars produktion, finess och känsla för liveframträdanden motsäger deras ålder.

De uppmärksammades av elektroniska legender som Steve Aoki, Tiësto och Steve Angello och bara några veckor senare slog deras dröm in. Steve Angello älskade det han hörde och signade Wayne & Woods till Size Records på stående fot. De gjorde sina första spelningar med Size Matters och på Swedish House Mafias efterfest på nattklubben The Wall under Miami Music Week två år sen.

Lördagen den 30 november förvandlas nybyggda Tele2 Arena till Nordens största nattklubb i samband med evenemanget LIGHTS – Sveriges nya inomhusfestival för elektronisk dansmusik. Över 15 000 dansmusikälskare kommer att få den mörka novembernatten upplyst när Tele2 Arena för kvällen byggs om till en intim, pulserande och rymlig nattklubb – ett ljus i mörkret för trötta vintersjälar.

Bakom festivalen står arrangören Stureplansgruppen Live – skaparna av den redan klassiska sommartraditionen Summerburst: Skandinaviens största festival för elektronisk dansmusik.

Biljetter till LIGHTS säljs via Ticnet.se

Sandra Nordin, A.W.B.
sandra@awb.se

www.novemberlights.se

Följ oss på FB för senaste uppdateringarna: www.facebook.com/novemberlights

Stureplansgruppen Live grundades under hösten 2010 och är en del av upplevelsekoncernen Stureplansgruppen AB. Stureplansgruppen Live bokar och arrangerar evenemang på Sveriges största arenor, såsom Ericsson Globe, Annexet, Friends Arena, Stockholm Stadion och Tele2 Arena. Swedish House Mafia, David Guetta, Avicii och Tiësto är några av de artistevenemang som Stureplansgruppen Live har arrangerat. Företaget ligger även bakom succéfestivalen Summerburst som år 2013 gick av stapeln för tredje året i rad.