STV Video Data tecknar avtal med Microsoft och lanserar tjänsten Microsoft Live Meeting

Report this content

Avtalet mellan STV Video Data och Microsoft omfattar marknaderna i Sverige och Norge och innebär att STV integrerar Microsoft Live Meeting med sin distansmötestjänst Smart Meeting. I avtalet ingår även gemensamma marknadsaktiviteter för att locka kunder. Microsoft Live Meeting är en fullskalig webbmötestjänst som kompletterar STV:s tidigare egen-utvecklade plattform Smart Meeting Webbtjänst. Med Live Meeting i kombination med telefonmöten kan mötesdeltagarna förutom att tala med varandra ta del av presentationer och dokument, chatta och rita fritt på en whiteboard. Med tjänsten kan man också genomföra undersökningar och omröstningar. – Avtalet med Microsoft breddar vår distansmötestjänst Smart Meeting som nu innehåller telefonmöten, videomöten, streaming och Microsoft Live Meeting. Detta tillsammans med vårt utbud av systemlösningar för distansmöten gör oss till ledande i Sverige, säger Ulf Lundén, försäljningschef och vice VD för STV. – STV har en lång erfarenhet på det här området och Microsoft är mycket glada att ha dem ombord, kommenterar Robert Hägg, produktmarknadschef för Microsoft Office på Microsoft Sverige, som tror på ett långsiktigt och givande samarbete för båda parter. STV är ett dotterbolag till Lagercrantz Group och levererar integrerade kommunikationslösningar för distansmöten till både den privata och offentliga sektorn. STV erbjuder allt från videokonferenssystem och AV-lösningar till telefon-, video- och webbmötestjänster – Smart Meeting. Smart Meeting är navet i ett distansmöte. Mötesdeltagarna kallas till mötet via e-post eller sms, de får ett telefonnummer att ringa och en sifferkod. Vid en given tidpunkt ringer deltagarna upp, knappar in koden och kopplas in till mötet. För mer information kontakta: Ulf Lundén, försäljningschef och vice VD, STV Video Data, tel: 08-568 441 45, e-post: ulf.lunden@stv.se, www.stv.se, www.smartmeeting.se