Nils Ringborg - ny ordförande för Styrelseakademien Östsverige

Report this content

I samband med Styrelseakademien Östsveriges årsstämma den 3 april 2024, röstades ny styrelse och styrelseordförande fram. Beslutet var enhälligt enligt valberedningens förslag, innebärande att 5 nya ledamöter tar plats i styrelsen som därmed består av 8 ledamöter totalt. Sammansättningen av ledamöterna stödjer även frågan om jämställdhet, med lika antal kvinnor och män.

Stämman anser därmed att man säkrat en samlad kompetens i den nya besättningen som kommer stödja verksamhetens syfte, att främja utvecklingen av professionellt styrelsearbete och svensk bolagsstyrning.

Ny ordförande i styrelsen blir Nils Ringborg. Han har tidigare arbetat 35 år inom ledande befattningar i olika industriella tillverkande bolag,  bla som vd  för Holmens pappersdivision. Har idag flera styrelseuppdrag som Saltängens Mekaniska Verkstad AB, Arboair AB, Reboard Group AB samt Länsförsäkringar Östgöta.

-”Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med vår verksamhetsledare Yvonne Anglesjö och den nya styrelsen med fortsatt fokus på utbildning och ceritifiering av styrelseledamöter. Ett samhällsansvar som vi är stolta att ta på oss där ökad kompetens i styrelsearbetet ökar likväl som att skapa lokal medlemsnytta säger Nils Ringborg”, ny ordförande i Styrelseakademien Östsverige.

Styrelseakademien Östsveriges nya styrelse

Nils Ringborg ordförande

Mikael Lidman

Anneli Larsson

Susanna Roback

Elisabeth Wedenberg

Caxton Njuki

Moa Borland

Magnus Nedstrand (saknas på bild)

Yvonne Anglesjö Verksamhetsledare

Bästa hälsningar,

Yvonne Anglesjö  |  Verksamhetsledare

Styrelseakademien Östsverige

yvonne.anglesjo@styrelseakademien.se

Läs mer om Styrelseakademien Östsverige här

Styrelseakademien – Utvecklar styrelsearbetet i Sverige

Yvonne Anglesjö
Verksamhetsledare
yvonne.anglesjo@styrelseakademien.se

Styrelseakademien är en ideell och oberoende förening för utveckling av styrelsearbetare och styrelsearbete.
Vi samlar runt 8 000 styrelseledamöter och ägare från norr till söder i våra 16 lokalföreningar.
Tillsammans professionaliserar vi styrelsearbetet i Sverige.

Taggar: