AI ger praktisk nytta i samarbete mellan Ismobile och Substorm

Report this content

Ismobile och Substorm har tillsammans utvecklat en applikation för mätaravläsning som effektiviserar och ökar kvaliteten när elmätare ska bytas ut. Det handlar om miljontals elmätare som bli smartare med hjälp av ny teknik. För att underlätta för installatörerna och öka effektiviteten har Ismobile och Substorm utvecklat AI-applikationen Smart Reader.

–Det är fantastiskt roligt att kunna använda modern och avancerad teknik som AI för att skapa stor praktisk nytta hos våra kunder och underlätta för användarna av våra system, säger Richard Rierstam, produktansvarig på Ismobile.

–Det finns många manuellt repetitiva och tidskrävande digitala arbetsuppgifter som kan lösas mer effektivt av en maskin. I det här projektet har vi jobbat med Deep Learning som är en generell teknik som kan användas för en mängd olika digitala problem där man vill att en dator ska kunna utföra uppgifter som annars görs av människor, säger Niklas Karvonen teknisk chef på Substorm.

Jonna Hillblom
CMO
jonna.hillblom@substorm.ai

Smart automation bygger på affärsbehov.
Substorm är ett ungt konsult- och techbolag med expertis från affärsutveckling och forskning inom området Intelligent Automation. Vi arbetar med tillämpad AI och Intelligent Automation, som vi tillgängliggör för fler företag och organisationer genom att sänka insteget och erbjuda konkreta och begripliga lösningar som omgående genererar affärsvärde. Vi är övertygade om att Intelligent Automation och Artificiell Intelligens är nycklar till en mer hållbar framtid för företag och organisationer. Vi är ransvarstagande gentemot oss själva och våra kunder samtidigt som vi är modiga att driva förändring och pigga på att skapa nytt. Vi har kul på jobbet och gör våra kunders jobb roligare.

Taggar: