Jonna Hillblom blir marknadschef på Substorm

Report this content

Efter ett år på Substorm blir Jonna Hillblom bolagets första marknadschef. Dessförinnan har Jonna arbetat som kundansvarig på Netlight Consulting samt med investeringsuppföljning på Telia Company genom det globala IT-konsultföretaget CGI.

–Jag ser verkligen fram emot att anta rollen som CMO för Substorm. Allt eftersom AI och automatisering klättrar högre upp på agendan hos svenska företag, måste vi försäkra oss om att vårt bolag är med i den dialogen. Jag är stolt över alla smarta jobbarkompisar i Substormteamet som levererar affärsvärde till våra kunder varje dag. Nu blir det mitt jobb att se till att visa marknaden vad Substorm kan, säger Jonna Hillblom, nytillträdd CMO på Substorm.

Den nya rollen innefattar hantering av organisationens marknadsaktiviteter, marknadsföringsstrategi, extern kommunikation och relationer med intressenter, kunder och partners.

- Med denna tillsättning siktar vi på att öka vår exponering mot den fortsatt växande AI- och automationsmarknaden, vilket möjliggör att vi kan nå fler potentiella kunder och partners, säger Substorms grundare och vd Sofi Elfving.

Sofi Elfving grundade Substorm 2019 tillsammans med Tromb AB. På två år har Substorm vuxit till 20 medarbetare. Bolaget har kontor i Piteå, Luleå, Skellefteå, Stockholm och Göteborg. Substorm utsågs nyligen till ett av de mest innovativa AI-bolagen i Sverige av Rise, AI Sweden och Ignite Sweden.

Jonna Hillblom
CMO
jonna.hillblom@substorm.ai

Smart automation bygger på affärsbehov
Substorm är ett ungt konsult- och techbolag med expertis från affärsutveckling och forskning inom området Intelligent Automation. Vi arbetar med tillämpad AI och Intelligent Automation, som vi tillgängliggör för fler företag och organisationer genom att sänka insteget och erbjuda konkreta och begripliga lösningar som omgående genererar affärsvärde. Vi är övertygade om att Intelligent Automation och Artificiell Intelligens är nycklar till en mer hållbar framtid för företag och organisationer. Vi är ransvarstagande gentemot oss själva och våra kunder samtidigt som vi är modiga att driva förändring och pigga på att skapa nytt. Vi har kul på jobbet och gör våra kunders jobb roligare.

Taggar: