Report this content

Nu kan du äntligen fika längre, Subways Footlong Sidekicks kommer till Sverige den 14 augusti. De extra långa snacks som redan gjort succée i USA är perfekta att dela med familj eller vänner.

Måndag 12 augusti 2024: Efter en framgångsrik lansering i USA introducerar nu Subway® Footlong Sidekicks på Subway® restauranger i Sverige från och med den 14 augusti*. En smakupplevelse som varar längre och nytt perfekt komplement till favoritsuben, eller som ett snack när som helst på dagen.

Footlong Sidekicks-sortimentet som introduceras den 14 augusti är:

• Footlong Churro – bakad till perfektion, doppad i kanel och socker och serverad med chokladsås – den perfekta godsaken!
• Footlong Dippers – tortillawrap i tre smaker: Ost, Kalkon & Ost eller Peperoni & Ost, kombinerad med en valfri signaturdipp.

"Vi har sett en stor efterfrågan på Footlong Sidekicks, och vi ser verkligen fram emot att våra svenska fans ska få prova dem, dela dem med vänner och upptäcka att allt är bättre som en Footlong!" avslutar Elina Jollman.

För mer information, kontakta:

Stefanie Malmhester
Presskontakt, StrandbergHaage
stefanie.malmhester@strandberghaage.se
+ 46 72 523 14 44

Om Subway® restauranger
Som ett av världens största varumärken inom snabbservicerestauranger serverar Subway dagligen nygjorda smörgåsar, wraps och sallader till miljontals gäster i över 100 länder och territorier i nästan 37 000 restauranger. Subwayrestauranger ägs och drivs av Subwayfranchisetagare – ett nätverk som inkluderar tusentals dedikerade entreprenörer och småföretagare – som alla är engagerade i att leverera den bästa möjliga gästupplevelsen i sina lokala samhällen.

Subway® är ett registrerat varumärke som tillhör Subway IP LLC. © 2024 Subway IP LLC
För mer Subway News besök: newsroom.subway.com