Från intranät till den digitala arbetsplatsen

Report this content

Det alltjämt växande eventet Nordic Intranet Summit är fullsatt för femte året i rad

Den 25-26 maj är det äntligen dags för den femte upplagan av Sveriges största intranätkonferens, Nordic Intranet Summit som anordnas av Summit & Friends. Eventet hålls på anrika Bryggarsalen i Stockholm och lockar intranätentusiaster, kommunikatörer och beslutsfattare från hela landet.

Eventet är uppdelat i fyra olika block; Governance, User Experience (UX), Search och Social Collaboration. Sammanfattningsvis bjuder eventet på en rad framgångstips, trender och inspiration inom intranät och belyser frågor såsom; Hur sätter vi bra syfte och effektmål för intranätet? Vilken verksamhetsnytta kan utvinnas ur sociala intranät? Hur bör vi tänka för att skapa hög användbarhet? Hur skapar vi bra sök? etc. Några av de bolag som gästar scenen är Volvo, Skanska, Sveriges Riksdag, Tele2, Thomas Cook och många fler.

Nytt för i år är att utmärkelsen "nordens bästa intranät" kommer att delas ut på eventet där många större och välkända varumärkena deltar.

Edward Ringborg

Head of Summit and Friends

Dir:  46 760 068 007

edward.ringborg@summitandfriends.se

SUMMIT AND FRIENDS

Summit & Friends arrangerar B2B-event med syfte att främja kunskapsdelning på den skandinaviska marknaden. Vår styrka är det researcharbete som ligger till grund för varje erbjudet event. Målsättningen är att våra deltagare ska komma tillbaka till sina arbetsplatser med fördjupade kunskaper, inspiration samt insikter kring den senaste utvecklingen på området.

Taggar:

Citat

Jag är oerhört imponerad över den höga energinivån från publiken och talarnas engagemang. Jag är övertygad om att känslan som deltagarna bär med sig från konferensen kommer ligga till grund för en våg av förbättringar på svenska intranät som kommer att leda till ökad produktivitet
Gustav Söderkvist, moderator.