Mikrodatorn utser Suns StarOffice till årets produkt 2002

Mikrodatorn utser Suns StarOffice till årets produkt 2002 Suns eget kontorspaket StarOffice har utsetts till årets produkt av tidningen Mikrodatorn. StarOffice blev bäst i test i kategorin "Programvara - Kontorspaket för Linux" i konkurrens med Gnome Office, K Office och Open Office 1.o.1. Motiveringen var "Sett till funktionaliteten och användbarhet vinner StarOffice från Sun. Det som avgör i förhållande till Open Office är det stora utbudet av typsnitt och mallar. En styrka hos StarOffice är stödet för andra filformat". - Vi har märkt ett mycket stort intresse för StarOffice och öppna alternativ från svenska företag och organisationer under året. Dessutom tilldelades StarOffice nyligen bäst i test i Norge av tidningen PC world, säger Håkan Svensson, försäljningsansvarig för StarOffice på Sun Microsystems. Varje år utser Mikrodatorn årets pc-produkter i olika kategorier för dem som klarat sig bäst i tidningens testlabb under året. 42 produkter testades under 2002 i olika kategorier. Priset Bästa budgetval i samma kategori gick till Suns OpenOffice 1.0.1 som bygger på samma program som StarOffice men går att ladda ner gratis från internet. Om StarOffice StarOffice 6.0 är den senaste versionen av Suns kontorspaket och innehåller en komplett uppsättning verktyg för kontorsmiljöer med ordbehandling, kalkylprogram, presentationsprogram, bildbehandling och ritprogram. Om Sun Microsystems, Inc. Sedan starten 1982 har en och samma vision - The Network is the computer - genomsyrat Sun Microsystems och fört företaget framåt till dagens position som leverantör av branschledande hårdvara, mjukvara och Internettjänster. Visionen innebär att intelligensen finns i nätverket till skillnad från i hårdvaran. Sun finns idag i mer än 100 länder över hela världen. Läs mer om Sun på www.sun.se För ytterligare information, kontakta: Håkan Svensson, Sun Microsystems AB Tel: +46 (0)8 631 13 61 E-post:hakan.svensson@sun.com Torbjörn Ekholm, Sun Microsystems AB Tel: +46 (0)8 631 14 40 E-post: torbjorn.ekholm@sun.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT01440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT01440/wkr0002.pdf