Sun erbjuder staroffice med svenska affärssystemet garp

SUN ERBJUDER STAROFFICE MED SVENSKA AFFÄRSSYSTEMET GARP Sun har inlett ett samarbete med den svenska affärssystemleverantören Microcraft där Suns kontorspaket StarOffice är integrerat med företagets affärssystem. Avtalet är ytterligare ett steg i Suns försäljningsstrategi att knyta till sig fler partner för att tillsammans erbjuda flexibla och kostnadseffektiva helhetslösningar med StarOffice. IT-integratören Applico kommer att implementera den färdigkonfigurerade lösningen och även leverera tjänster och utbildning. - Samarbetet med Microcraft och Applico innebär att vi nu har fått ytterligare två starka partner som delar vår vision att erbjuda flexibla lösningar som inte låser in användare utan erbjuder dem att välja själva, säger Håkan Svensson, försäljningsansvarig för StarOffice, Sun Microsystems. - Med StarOffice kan vi erbjuda våra kunder en lägre totalkostnad och större valfrihet än tidigare. Vi märker ett stort intresse idag för alternativa plattformar, till exempel Linux, säger Bernt Olausson, coach marknad & försäljning, Microcraft AB. Affärssystemet GARP är ett moduluppbyggt standardssystem som är mycket flexibelt och enkelt att använda. Garps serverapplikation och databas fungerar under flera olika plattformar; Linux, Unix och Windows. - Företag som väljer att köra affärssystemet på Linux och StarOffice kan minska sina plattformskostnader för användarna med drygt 50%, säger Peeter Piirimets, projektledare på Sun Microsystems. Beräkningen baseras på 50 samtidiga användare men kostnadseffektiviteten ökar i takt med ökat antal användare. GARP med StarOffice finns tillgängligt idag via Applico. Läs mer om StarOffice på www.se.sun.com/produkter/staroffice. Läs mer om GARP, www.garp.se. Om Sun Microsystems, Inc. Sedan starten 1982 har en och samma vision - The Network is the computer - genomsyrat Sun Microsystems och fört företaget framåt till dagens position som leverantör av branschledande hårdvara, mjukvara och Internettjänster. Visionen innebär att intelligensen finns i nätverket till skillnad från i hårdvaran. Sun finns idag i mer än 100 länder över hela världen. Läs mer om Sun på www.sun.se. För ytterligare information, kontakta: Håkan Svensson, Sun Microsystems Tel. 08-631 13 61 E-post: hakan.svensson@sun.com Åsa Hart, Bite Communications Tel: 08-58 70 58 42, 0708-668 200 E-post: asa.hart@bitepr.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00460/wkr0002.pdf